Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2008
Μια ...περίεργη απεργία
Με αυτή την απεργία διαφωνούμε, το ξεκαθαρίσαμε από την αρχή. Ο υπουργός Μεταφορών μετά από πολλές πιέσεις αποφάσισε τη δοκιμαστική λειτουργία του ΜΕΤΡΟ για δύο ώρες μετά την κανονική λήξη της βάρδιας για κάθε Παρασκευή και Σάββατο. Το εμπόδιο ήρθε από εκεί που δεν το περιμέναμε, από τους εργαζόμενους στην ΑΜΕΛ, οι οποίοι υιοθετώντας πλήρως την επιχειρηματολογία της εταιρίας μίλησαν για μέτρο που θα αυξήσει το λειτουργικό κόστος, που θα καταστήσει την εταιρία μη κερδοφόρα κτλ. (Ακροατές της εκπομπής αναρωτήθηκαν αν τα ίδια επιχειρήματα έχουν και όταν ζητούν μισθολογικές αυξήσεις). Στις Πίσω Σελίδες της Πέμπτης 17 Ιανουαρίου τους δώσαμε το λόγο. Μιλήσαμε με την πρόεδρο του Σωματείου κ. Βάσω Βερελή, η οποία δεν μας έδωσε πειστικές απαντήσεις για το πως είναι δυνατόν οι εργαζόμενοι να βάζουν στην πρώτη γραμμή των επιχειρημάτων τους τα κέρδη της εταιρίας παραγνωρίζοντας τον κοινωνικό ρόλο που οφείλουν να παίζουν τα μέσα μεταφοράς, ενώ επιβεβαίωσε πως σχεδιάζονται απεργίες ακριβώς τις ώρες της δοκιμαστικής λειτουργίας ώστε να ακυρωθεί στην πράξη το μέτρο. Ούτε στα ζητήματα της ασφάλειας και τη καθαριότητας πήραμε επαρκείς απαντήσεις αφού σε άλλες χώρες με μεγαλύτερο δίκτυο το ΜΕΤΡΟ συντηρείται και καθαρίζεται λιγότερες ώρες, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχει ακόμα και 24ωρη λειτουργία. Από την άλλη πλευρά, για τον κοινωνικό ρόλο της νυχτερινής λειτουργίας δεν χρειάστηκαν και πολλά επιχειρήματα. Αρκούσαν τα στοιχεί που μας έδωσε ο υποδιοικητής της Τροχαίας Αττικής Γιώργος Φωτεινόπουλος. Το 2006 είχαμε 398 θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα στην Αττική. Από αυτά το 18% (πάνω από 70) οφείλονταν σε μέθη του οδηγού. Συγκρίνονται άραγε οι 70 αυτές ζωές με το επιπλέον κόστος της εταιρίας λειτουργίας που επικαλούνται οι εργαζόμενοι;